آِیا به نظر شما معماری،طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران Ixi’im بر جذب مشتریانیش تاثیر بسزایی ندارد!!!؟

طراحی داخلی ودکوراسیون رستوران

معماری و طراحی داخلی رستوران Ixi’im

معماری و طراحی داخلی رستورانa

 

به نظر شما ، هنگامی که فردی به یک رستوران خاصی می رود ، دلیل آن غذای خوب آن رستوران میتواند باشد یا فضای دلپذیرش !!!؟ و یا شایدم هردو !!!؟

بیایید یک لحظه تبحر و خلاقیت سرآشپز در طبخ غذاهای لذیذ و خوشمزه  را ، در نظر نگیریم و فقط روی موضوع ، معماری و طراحی داخلی رستوران ، متمرکز شویم.

حال سوال هایی مطرح می شود و آن این است که :

* نمای یک رستوران ، چگونه  باشد تا بتواند مشتری ها را جذب کند !!!؟

* یا طراحی داخلی و دکوراسیون ، چکونه می تواند بر محبوبیت یک رستوران بیافزاید !!؟ خب، این موضوع به عوامل زیادی بستگی دارد.

 از آن جایی که متغیرهای زیادی برای تعیین آن وجود دارد ، ما بر آن شدیم تا ، معماری و نما و طراحی داخلی یک رستوران برتر و خاص جهان را که در کشور مکزیک واقع گردیده است و در حقیقت کمتر سایت های ایرانی به بررسی آن پرداخته اند را برای شما کاربران عزیز معرفی نماییم تا توانسته باشیم در بهبود طراحی داخلی رستوران ها ، گامی نه چندان بزرگ برداریم .

معرفی رستوران Ixi’im

Ixi’im Restaurant

معماران : Central de Proyectos SCP, Jorge Bolio Arquitectura, Mauricio Gallegos Arquitectos, Lavalle / Peniche Arquitectos

سازنده : TOPCRET

موقعیت : Chocholá, Yuc., Mexico

زیربنا : ۴۱۶٫۰ متر مربع

سال : ۲۰۱۶

موقعیت رستوران Ixi’im

این رستوران ، در یک مزرعه قرار گرفته که در آن گیاه صباره ، جهت تولید الیاف و طناب کاشته می شده است . این مزرعه در نیمه دوم قرن ۱۹ فعال بوده اما در نیمه دوم قرن ۲۰ کارایی خود را از دست داد و در نهایت ، در پایان قرن ۲۰ تصمیم گرفته شد که موتورخانه این مجموعه را بازسازی کرده و آن را تبدیل به یک مکان فرهنگی شاخص ، مانند رستوران کنند. 

سایت پروژه شامل چندین سازه مستقل و موتورخانه است که فضای عمومی یا میدان اصلی را تشکیل داده است و ارتباط خود را با شهرک های مجاور ، از طریق محور شمال – جنوب حفظ کرده است.

معماری وطراحی داخلی رستوران b

ایده طراحی رستوران Ixi’im

طرح پیشنهادی بازسازی معماری مجموعه رستوران Ixi’im ، بر این اساس بوده که در حقیقت ، در سیرکولاسیون فضایی آن مکثی از طریق یک آستانه در ابتدای ورودی ایجاد کنند که از طریق آن دسترسی به ساختمان قدیمی فراهم شود .

معماری وطراحی داخلی رستوران c

 

باتوجه به کاربری اصلی مزرعه و عناصر صنعتی موجود در آن ، پیوند بافت قدیم و جدید ، با یک قاب (چارچوب) فلزی محقق گردیده است که این قاب مفصل دار جنبه سازه ای نداشته و هدف از آن ، ایجاد یک فضای بینابین در حال و گذشته معماری است.

 

معماری وطراحی داخلی رستوران d

معماری و طراحی داخلی رستوران e

 

معماری و طراحی داخلی رستوران f

طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران Ixi’im

در طراحی داخلی و دکوراسیون این رستوران سعی برآن گشته ، نور غیر مستقیم روز و هوای فضای داخلی فیلتر گردد و همچنین در دیواره های ان فضاهایی تعبیه گردیده که بزرگترین کلکسیون مشروبات الکی ، در کشور مکزیک را به خود اختصاص می دهد.

همچنین در بخش های نشیمن رستوران ، طناب هایی به صورت معلق ، از سقف آویزان شده اند که عملکرد صوتی دارند و توسط آخرین کارخانه فعال طناب سازی در یوکاتان ، ساخته شده اند که با کمی توجه به پیشینه و همچنین نوع دکوراسیون این مجموعه می توان به راحتی دریافت که هدف از این ایده ی طراح ، در واقع اشاره به کاربری گذشته مجموعه و تاکید بر فراموش نشدن هویت ان دارد .

معماری و طراحی داخلی رستوران g

هدف ایده طراحی رستوران Ixi’im

سلسله مراتب فضایی  رستوران به مخاطب ، این اجازه را می دهد که با گذر از دوره های تاریخی به زمان معاصر برسد و  با مشاهده یکپارچگی بصری و فیزیکی در میدان اصلی و عناصر محصور در آن ، چرخه ی احترام و تعلق به گذشته را  به خوبی درک کند.

 

 

منبع : Archdaily

One thought on “آِیا به نظر شما معماری،طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران Ixi’im بر جذب مشتریانیش تاثیر بسزایی ندارد!!!؟

  1. اشتراک ها: منوچهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *