معماری و طراحی داخلی آموزشی

طراحی معماری و دکوراسیون داخلی دبیرستان استیو آلبرت

معرفی

Esteve Albert High Scool
معماران :   Estudi Nao + José María Gutiérrez
موقعیت :  Sant Vicenç de Montalt, Barcelona, Spain
زیربنا : ۴۶۵۰ متر مربع
سال : ۲۰۱۵

ایده طراحی معماری و دکوراسیون داخلی آموزشی

به طور کلی کانسپت طراحی معماری ، از زمین شیب دار واقع در آن و همچنین  هم راستا وهم تراز بودن با خط جاده گرفته شده است  و طراحی آن توسط یکسری خطوط واحجام افقی یکنواخت ، شکل گرفته  که این موضوع در تقابل با توپوگرافی سایت نیز می باشد.

طراحی معماری این ساختمان آموزشی به گونه ایست که تفاوت ارتفاع بین جاده را حل می کند و به لطف طرح که یک نیم طبقه در خاک مدفون گردیده است یک رابطه مستقیم با زمین فراهم می کند.

در این سطح از ساختمان ، ورزشگاه، رختکن  و همچنین بخش خدمات قرار گرفته است.

 

ایوان طولی نیز که در طراحی داخلی مجموعه آموزشی ذر نظر گرفته شده خالی از لطف نبوده و بادرنظر گرفتن تدبیرهای مختلف از جمله  ایجاد  یک سر پناه و سایه و همچنین اتصال بخش های مختلف ساختمان آموزشی ، تبلور یافته است.

آموزشی

طراحی داخلی بر مبنای تأمین نور و تهویه

در طراحی داخلی این مجموعه آموزشی برای تأمین نور و تهویه سطح های پایین تر، ساختمان آموزشی توسط پاسیو تکه تکه گردیده است.

 

کلاس های درس نیز در طبقه فوقانی به شکلی حیاط گرا طراحی شده اند که ارتباط بصری باخیابان را غیرمستقیم واز طریق یک رشته عناصر عمودی ساخته شده از بتن برقرار می کنند.  لازم به توضیح است که در طراحی داخلی این عناصر عمودی همچنین به عنوان محافظ خورشیدی در بقیه سطح نمای ساختمان آموزشی نیز به چشم میخورد.

آموزشی

توالی در طرح

در طراحی داخلی مجموعه پاسیوها حجم اصلی  را به قطعات مختلف می شکند و ایجاد یک ریتم پرو وخالی در ساختمان  می کند .

این ساختمان در وهله اول به دلیل وجود متریال بتن بسیار محکم به نظر میرسد اما در نهایت باحضور ریتم و توالی پاسیو ها در داخل ساختمان و ورود نور از طریق آنها به راهرو های مرکزی ، سبک و نفوذ پذیر می باشد.

 

آموزشی

هندسه طرح

این ساختمان ، هندسه خود را با توجه به سازگار کردن حیاط با انحنای خیابان اصلاح می کند و هر پاسیو اجازه می دهد یک چرخش کوچک قابل توجهی در طرح کلی نمایان گردد.

 

طراحی داخلی

نمای ساختمان آموزشی

همان طور که دربخش های  قبل به آن اشاره شد نمای بتن به عنوان یک عنصر عظیم بیان گردیده که از زمین بیرون آمده است .ممکن است به تشخیص فلز هندسه قالب بر روی سطح آن ، یک نظم هندسی ثانویه را نیز شامل شود که مرتبط به سیستم ساخت وساز این مجموعه آموزشی است و بقیه  سطح نمای ساختمان سفید است  که با تمام سایه هایی که وابسته به نور است جلوه زیبایی به نمای دبیرستان استیو آلبرت داده است.

آموزشی/معماری

منبع : Archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *