مصالح در دکوراسیون داخلی

بررسی مصالح در دکوراسیون داخلی

از آن جا که پیشرفت تکنولوژی در تولید و بهره گیری از انواع مصالح و نوع ساخت روز افزون است، معماران و طراحان داخلی ناگزیر از شناخت هر چه بیشتر در این زمینه هستند. بدیهی است مصالحی در عرصه ساخت و طراحی در طول زمان جای خود را باز می کند که حائز ارزش هایی نظیر زیبا شناختی، استحکام، مطابقت فرهنگی و اقلیمی و … باشند.

بررسی مصالح در طراحی داخلی

بر اساس اصول معماری

مسکن مطلوب باید پاسخگوی ضرورت های پایداری، استحکام، زیبایی و انطباق کارکردهای بنا با نیازهای استفاده کنندگان باشد. به طور کلی می توان گفت که چون مسکن مقوله ای مرکب از ترکیب عوامل متعدد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فنی است، توجه به ابعاد متنوع آن باید در هر نوع تصمیم گیری و برنامه ریزی اجرایی و طراحی در نظر گرفته شود.

بررسی مصالح در دکوراسیون داخلی

در این بین توجه به مصالح مورد استفاده در فضاهای مسکونی امری حائز اهمیت است. بهره گیری از مصالح متفاوت به عنوان تمام کننده سطوح فضای داخلی، می تواند حس فضایی متفاوتی را القا کند همان گونه که در خانه عرصه زندگی خصوصی، با عرصه پذیرایی و مراسم و عرصه خدمات، به لحاظ کاربری و نوع استفاده متفاوت است، بهره گیری از مصالح گوناگون در هر یک از این عرصه های متفاوت در فضای مسکن حائز اهمیت است.

طراحی داخلی

بررسی مصالح در دکوراسیون داخلی

بدیهی است هر یک از مصالح با توجه به وزن، رنگ، بافت و استحکامشان برای القای حس فضایی به خصوصی مفید هستند. به این ترتیب علاوه بر عواملی نظیر اقلیم، اقتصاد، توجه به حس فضایی، نوع کاربری، بررسی نیازهای استفاده کنندگان و … بهره گیری از تکنولوژی و مصالح روز دنیا و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز از عوامل تعیین کننده در انتخاب مصالح در فضای داخلی است.

بدیهی است آنچه که یک فضا را دلپذیر می سازد علاوه بر عوامل فوق، نوآوری در مصالح و ترکیب بندی آنهاست و شناخت بیش از پیش هر یک از مصالح در گوشه و کنار دنیا می تواند در این مسیر مفید باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *