به دنبال ایده های کاربردی و خاص برای طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران خود هستید!!!؟

طراحی داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران

 

اگر قصد دارید رستوران خود را به یکی از رستوران های محبوب شهر خود ، تبدیل کنید و زبان زد مردم شوید ، علاوه بر اینکه باید طعم غذاهای رستوران شما ، خاص و هیجان انگیز باشد باید یه بسیاری موارد دیگر نیز که در این زمینه حائز اهمیت هستند، توجه کنید. 

یکی از مهمترین این فاکتورها که در خاص بودن رستوران شما ، تاثیر گذار است و هرگز نباید نسبت به آن بی تفاوت بود ، طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران می باشد که باید قادر باشد ، توجه مشتریان را به محض ورود به خود جلب کند و باعث اعتمادسازی آنها گردد.

دراین مقاله، ما سعی کردیم یکی از متریال هایی را به شما معرفی کنیم که نه تنها نقش کاربردی و تاثیر گذاری در بهینه بودن طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران شما دارد بلکه تاثیر چشمگیری نیز در زیبایی و فضا سازی طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران شما را به همراه خواهد داشت. 

آکوستیک در طراحی داخلی رستوران

رستوران ها از جمله اماکنی هستند که نیاز چشمگیری به آکوستیک دارند. در رستوران ها ممکن است به دلیل بازتاب زیاد صدا ، که در محیط ایجاد می شود مشتریان ناراضی گرددند و در نهایت باعث کاهش مشتریان شود. و همچنین در مواردی که موسیقی در محیطی که دارای آکوستیک است پخش شود باعث دلنشین تر شدن موسیقی می شود و به دنبال آن رضایت مشتریان را در پیش دارد.

راهکاری برای طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران

راهکاری مناسب ، برای آکوستیک مناسب رستوران ، استفاده از پنل های آکوستیک می باشد.

آکوبان ، پنل های آکوستیک را متناسب با دکوراسیون و کاربری آن فضا طراحی می کند.

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

برای آکوستیک شدن محیط ، جنس میز، صندلی، پرده ها و دکوراسیون نیز تاثیر گذار است. به عنوان مثال ، از پارچه برای پوشش صندلی استفاده شود و یا از پرده ضخیم برای پوشش بر روی پنجره استفاده شود.

خصوصی سازی گفتار در طراحی داخلی رستوران

از دیگر عواملی که ، باید در آکوستیک رستوران ها ، مورد توجه قرار داد، خصوصی سازی گفتار حضار می باشد. در برخی موارد به دلیل صدای زیاد محیط ، که می تواند بخاطر صحبت دیگران و یا صدای موسیقی باشد، حضار مجبور به صحبت با صدای بلند می شوند و این موضوع باعث نارضایتی مشتریان می گردد.

اما راهکار مناسب ، برای حل این مشکل، استفاده از فضاهای کوچکتر بسته و پنل های آکوستیک می باشد.

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

نقش پانل های آکوستیک درطراحی داخلی و دکوراسیون 

“resonant chamber” یک سیستم قاب سازی ، در طراحی داخلی می باشد ، که از تکنیک های اوریگامی صلب ، برای تبدیل علائم صوتی فضا استفاده می شود و توسط شرکت طراحی مستقر در آمریکا و تورنتو rvtr طراحی شده است .

قطعه ها از پانل های الکتروآکوستیک ، جذب کننده و بازتابنده تشکیل شده اند ، که می تواند به صورت پویا شکل خود را برای نمایش یا پنهان کردن این سطوح تنظیم کند ، در نتیجه شرایط صوتی را تغییر دهد .

پانل برقی مرکزی ، شامل سنسورها و همچنین کنترل برای تحریک و تقویت خطوط یک یا چند حالت توزیع شده ، لوداسپیکر می باشد که به هر یک از پانل های الکتروآکوستیک نصب شده و به اصوات اجازه انعکاس و همچنین تولید واحد ها توسط خودشان – از طریق معرفی ارتعاشات از طریق یک محرک الکتروآکوستیک – را می دهد .

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

 

طراحی داخلی رستوران - دکوراسیون داخلی رستوران

 

بنابراین می توان به جرات بیان کرد که ، موضوع آکوستیک ، نقش بسزایی در طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران ها را ایفا میکند و نباید به راحتی و با بی تفاوتی از کنار این مسئله رد شد.

*پیشنهاد میکنم حتما این مقاله را نیز بخوانید { آِیا به نظر شما معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران Ixi’im بر جذب مشتریانیش تاثیر بسزایی ندارد!!!؟}

 

1 دیدگاه برای “به دنبال ایده های کاربردی و خاص برای طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران خود هستید!!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *