۵ ویژگی ساده و کاربردی طراحی داخلی مسکونی در معماری مدرن

طراحی داخلی مسکونی

طراحی داخلی مسکونی

یک معمار مدرن باید عاشق خطوط خالص و تمیز، عملکرد در عین سادگی باشد.

در این مقاله سعی بر آن شده است که ویژگی های معماری مدرن در طراحی داخلی مسکونی را مورد بررسی قرار دهیم

طی بررسی های انجام شده در زمینه معماری مدرن در منزل مسکونی، افراد به این نتیجه رسیده اند که طراحی داخلی مدرن منزل مسکونی برای یک فرد خانه دار جالب و مورد علاقه نیست، اکثریت این افراد به سبک خانه های سنتی خود وابسته اند چرا که در آن احساس گرما و صمیمیت بیشتری می کنند.

اما هیچ چیز نمی تواند این حقیقت را پنهان کند که در طراحی داخلی مدرن ساختمان مسکونی که توسط معماران از زمان فرانک لوید رایت در اوایل قرن بیستم به نمایش گذاشته شد، استفاده از پلان و نمای آزاد، زندگی را به داخل خانه ها کشیده و فضایی پر جنب و جوش را برای افراد خانه فراهم کرده است.

در واقع در فضاهای مدرن، افراد در کنار هم قرار می گیرند و با هم متحد تر می شوند. پس چه چیزی این فضا را سرد می کند؟

۵ ویژگی که فضای مدرن را برای افراد خاص و جذاب می کند:

۱ – آشپزخانه : 

طراحی داخلی مسکونی

 

یکی از بزرگترین انقلاب ها در طراحی خانه های مدرن، آزادی آشپزخانه است. آشپزخانه با قرار گرفتن در فضای باز منزل به عنوان بخشی از زندگی روزمره به قلب خانه مبدل شده است.

این فضاها به مردم اجازه می دهند آزادانه بین فضاهای مجاور در آمد و شد باشند و معمولا هم در کنار فضای غذاخوری یا صبحانه خوری واقع شده اند، که یکپارچگی، صمیمیت، اجتماعی بودن و پویایی را در محیط خانه تشویق می کند.

۲ – نور:

طراحی داخلی مسکونی

در خانه های مدرن از شیشه به صورت سرتاسری یا درهای شیشه ای برای ورود نور به داخل فضا، ایجاد منظر مناسب و لذت بردن از فضای بیرون به وفور استفاده می شود.

۳ – فضا :

طراحی داخلی مسکونی

در طراحی خانه های مدرن با پلان باز از حداکثر فضا بهره برده می شود به طوریکه مخاطب احساس محدودیت و تنگنا در فضا نداشته باشد.

۴ – انعطاف پذیری : 

طراحی داخلی مسکونی

عدم محدودیت در فضا به فرد این امکان را می دهد که هر طور که می خواهد داخل فضا را بر اساس نیاز خود تغییر دهد و این معنای انعطاف پذیری می دهد. در واقع با استفاده از مبلمان و دیوارهای متحرک این امکان برای ساکنین وجود دارد.

۵ – شخصیت : 

طراحی داخلی مسکونی

طراحی پلان به صورت باز به ساکنین این امکان را می دهد که با تغییرات عملکرد هر یک از فضاها و چیدمان مبلمان، شخصیت خود را در فضا به نمایش بگذارند.

در آخر می توان گفت جذابیت واقعی یک خانه مدرن در جزییات، هنر، مبلمان و شخصیت است و به این معنی است که منزل مسکونی مدرن شما، بازتاب درستی از شخصیت شما است.

اگر به موضوع طراحی داخلی مسکونی علاقمند هستین پیشنهاد میکنم مقاله :{نکات کلیدی و ساده ی معماری، طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان ایده آل white street } رانیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *