ایده های ناب و جذاب برای دکوراسیون داخلی اداری

ایده های ناب و جذاب برای دکوراسیون داخلی اداری

مرکز اداری فناوری

شهر: تورنتو
تیم طراحی: Dubbeldam
در این دفتر اداری مجموعه ای از کابل های رنگین با دیوارها و صندلی هایی با رنگ های درخشان در هم آمیخته شده اند.
این مرکز اداری در ساختمان سابق کارخانه بافندگی و نساجی در مرکز شهر با متراژ ۲۱۴۰ متر مربع قرار گرفته است. کاربری سابق این بنا نقطه شروعی برای طراحی دفتر اداری فراهم کرد به نحوی که معمار این پروژه با توجه به کاربری آن و با الهام از نخ و ریسه موضوع زنجیره ارتباطات را منبع الهام خود قرار داده است.

دکوراسیون داخلی اداری

طراحی داخلی اداری
در این پروژه بر اساس ایده ی معمار یک سری خطوط در فضا خلق شده اند که الهام گرفته از نخ های دستگاه های ریسندگی است، این خطوط در تاسیسات و سیستم های روشنایی که به صورت زیگزاگ در سقف طراحی شده اند و شبکه ای از کابل ها نمایان شده است. تاسیسات به صورت آشکار در سقف و دیوار به کار برده شده اند و شبکه ی کابل ها نیز مخاطبین را به سمت محیط کار راهنمایی می کند، این کابل ها که با برند Slack شناخته شده اند برای ایجاد الگوهایی بر روی دیوار دربرخی فضاها و همچنین در امتداد سقف به صورت گروهی استفاده شده اند.

طراحی داخلی اداری
الیاف های رنگی نخ که در فرایند مکانیکی بافندگی مورد استفاده قرار می گیرد، در دکوراسیون داخلی اداری با قرارگیری و خلق الگو در فضا، علاوه بر پیام رسانی هویت خودشان به این فضا روح و جان تازه ای بخشیده اند.

طراحی داخلی اداری
در بدو ورود به مجموعه ، کاترین والتر از استودیو فلوت، نوارهای موربی در طیف های رنگی متفاوت خاکستری را بر روی دیوارها و سقف ها به کار برده که علاوه بر بیان روح صنعتی کاربری سابق بنا، فضایی را فراهم می آورد که مخاطب به محض وارد شدن، یک محیط گرم و جذاب را در ذهن خود متصور می شود.

طراحی داخلی اداری
در این مجموعه از رنگ برای شناسایی فضاهای مختلف مانند اتاق جلسه، سالن کارکنان و … استفاده می شود.

طراحی داخلی اداری
هر بخش از فضا مربوط به یک رنگ است که نام تجاری Slack را شامل می شود که هویت شرکت را تقویت می کند و در عین حال باعث جذابیت بصری و تسکین رنگ زرد آجر و چوب می شوند.
دیگر ویژگی متمایز این دفتر، استفاده از رنگ های پلاتینی سفید رنگ است که در آن از سوراخ های ریزی با الگویی منظم قرار گرفته اند که توسط چوب پنبه هایی روی آن شعار مجموعه یا نام شرکت و … نقش می بندد.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری
در قسمت کافه تریا از چوب های سفید رنگ و صندلی هایی با برند Actiu استفاده شده است که در مواقع اضطرار برای گردهمایی ۱۴۰ نفر می تواند استفاده شود.

دکوراسیون داخلی اداری
در پایان می توان این پروژه را چنین تفسیر کرد: این مرکز اداری با قرارگیری در یک محیط قدیمی علاوه بر جدی بودن سعی کرده یک محیط سرگرم کننده و راحت را برای کارکنان خود فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *