هر آنچه برای ایده آل کردن محیط اداری خود نیاز دارید

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری و نکاتی کلی درباره آن

دکوراسیون اداری برای هر سازمان و شرکتی ضروری است. به همین دلیل باید با بهره گیری از متریال مناسب و همینطور مهندسین با تجربه در این زمینه به طراحی داخلی اداری سازمان پرداخت. در دکوراسیون داخلی سازمان و اداره باید با در نظر گرفتن فضا و زمینه فعالیت شرکت، چیدمان ابزار و وسایل را به گونه ای انجام داد که موجب جذب مشتریان شود و کارکنان نیز اشتیاق کافی برای حضور در شرکت و انجام کار را داشته باشند. دکوراسیون داخلی سازمان ها و شرکت ها باید به گونه ای متمایز و زیباتر از رقبا طراحی شود.

دکوراسیون داخلی اداری

دکوراسیون داخلی اداری

برای طراحی داخلی اداری ویژگی های ساختمانی دفتر ، مصالح و متریال به کار رفته در آن  بررسی می شود. در نظر داشته باشید برای دکوراسیون داخلی سازمان ها محدودیتی برای زیبا شدن و لوکس بودن آن وجود ندارد، به همین دلیل به راحتی می‌ توان فضای داخلی و چشم انداز خارجی سازمان را طراحی کرد. برای طراحی اداری دفتر کار شرکت می ‌توانید از ابزار و متریال مختلفی استفاده کنید به گونه ای که زیبایی ظاهر ساختمان حفظ شده و در دید اول برای همه افراد اعم از مشتریان و کارکنان جذابیت داشته باشد. به عنوان مثال برای دکوراسیون داخلی اداری سازمان می توان از چوب، پارتیشن، شیشه، پلاستیک و سایر متریال های مدرن و حتی ترکیبی از اینها بهره برد. متریال و ترکیب رنگ های مختلف در زیبا شدن محیط و حفظ پرستیژ کاری سازمان تاثیر زیادی دارند.

دکوراسیون داخلی اداری

متریال های مختلف در طراحی اداری

برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری از متریال های مختلف با طرح ها و رنگ های گوناگون می توان استفاده کرد. مطابق با سلیقه صاحبان شرکت ها، زمینه فعالیت آنها و بودجه اختصاص داده شده برای انجام دکوراسیون اداری می توانید تصمیم گیری کنید که چه متریالی بکار ببرید. برای مثال با استفاده از چوب در طراحی داخلی اداری و رنگ بندی های متفاوت چوب های مختلف می ‌توانید فضای مطبوعی را ایجاد کنید. بکار بردن چوب در دکوراسیون داخلی مزیت بزرگی دارد و آن سرعت در انجام کار می باشد. متریال چوبی دارای این ویژگی هستند که به راحتی قابل شکل‌ گیری بوده و در مقایسه با سایر مصالح دیگر راحت تر پیاده سازی می شوند. همچنین استفاده از ترکیب چوب با سایر متریال ها نیز چیدمان زیبایی ایجاد خواهد کرد. ترکیب چوب و آجر یا چوب و شیشه موجب ایجاد فضای غیر یکنواخت می شود و حضور در فضا برای افراد خسته کننده نخواهد بود.

دکوراسیون داخلی اداری

مبلمان اداری در دکوراسیون داخلی اداری

برای کامل شدن دکوراسیون داخلی اداری ، پس از طراحی و آماده شدن دیوارها، کف، پنجره ها، دکورها و سایر قسمت های مختلف دفتر کار باید نسبت به تهیه مبلمان اداری مناسب اقدام نمایید. مبلمان اداری مورد نظر باید به گونه ای باشد که هماهنگ با سایر اجزای اتاق انتخاب شود. رنگ های به کار رفته در مبلمان های اداری جدید متنوع است و با توجه به متریال به کار رفته در دکوراسیون داخلی اداری سازمان می توانید مبلمان مورد نظر را انتخاب کنید. مبلمان اداری باید به گونه ای باشد که علاوه بر دارا بودن ویژگی ها و استانداردهای سلامتی، برای استفاده مشتریان و کارکنان مناسب باشد و زیبایی دفتر کار را تکمیل کند. امروزه انواع مبلمان های اداری مدرن و کلاسیک توسط تولید کنندگان مختلف تولید می‌شود و هر شرکتی با هر سلیقه و زمینه فعالیت می ‌تواند برای تکمیل دکوراسیون داخلی اداری مبلمان مورد نظر خود را تهیه کند.

حال اگر قصد دارید دکوراسیون دفتر کار خود را تغییر دهید، نکات ذکر شده در این مقاله می تواند کمک شایانی در این کار به شما بکند.

در درجه اول شما می خواهید دفتر کارتان هم برای مشتری و هم برای کارمند شما دلسپند و آرام باشد و در درجه دوم شخص وارد شونده به دفتر حس حرفه ای بودن فضا را بلافاصله درک کند.

۱- از رنگ استفاده کنید:

اگر قصد نقاشی کردن دفتر کار خود را دارید، سعی کنید از رنگ هایی که زمینه فعالیت کاری شما را منعکس می کنند استفاده کنید. برای مثال، اگر فعالیت تجاری شما در زمینه های سنتی و عرفی مثل بانکداری است، احتمالا مایلید از رنگ های خنثی و ملایم مثل رنگ زرد کم رنگ یا کرم متمایل به سفید و یا آبی روشن استفاده کنید. از سوی دیگر اگر کار شما نیاز به خلاقیت داشته باشد مثل یک موسسه تبلیغاتی، می توانید از رنگ هایی مثل رنگ نارنجی و یا درجات تیره تر رنگ های سبز و یا آبی استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های با کیفیت استفاده کنید که تا آخر سال نما و جلوه خود را حفظ کند.

دکوراسیون داخلی اداری

۲- زیباسازی دیوارها:

یک دیوار خالی به سادگی همه را کسل می کند. چرا با استفاده از چند تصویر و عکس و قاب که به حرفه ای تر شدن محیط کمک می کند استفاده نکنیم؟ تنها یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود کارمند در محیط کار خود احساس آرامش و نشاط کند. این هم روی شما و هم روی کارمندان و مشتریان شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. از سوی دیگر هم کارمندان برای انجام کارهای خود چالاک تر عمل می کنند و هم محیط کار شما زیباتر می شود.

دکوراسیون داخلی اداری

۳- یک فضای سرسبز ایجاد کنید:

شما می توانید از گیاهان آپارتمانی در محیط کار خود استفاده کرده و حس تازگی، سرزندگی و طراوت را به محیط کار خود وارد کنید. مخصوصا در محیط های کاری بسیار مدرن و رسمی و تشریفاتی، چند گیاه سبز می تواند نما و فضای آن محل را کاملا تغییر داده و باعث شود افراد احساس کنند در خانه خود هستند و کمتر با طبیعت قطع رابطه می کنند. این امر باز هم به زیبا و جذاب شدن محیط کار شما کمک می کند.

دکوراسیون داخلی اداری

۴- مبله کردن محیط:

مبلمان بخش اعظم زیبایی یک دفتر را شکل می دهد. هر چه فضا بیشتر باشد هزینه ای که باید صرف خرید مبلمان کرد بیشتر است. بخش زیادی از فضای مبلمان دفتر کار خارج از دسترس و در قسمت هایی قرار می گیرند که باعث کسل شدن فرد منتظر می شود. شما می توانید از مبلمان سفارشی استفاده کنید تا جلوه و نمای دفتر کار شما را جذاب و دوست داشتنی کند.

دکوراسیون داخلی اداری

۵- مضمون یا تم:

اگر مضمونی در اختیار داشته باشید که با آن کار کنید، کارکردن با هر ۴ مورد بالا آسان تر خواهد شد. ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندارند. سعی کنید قبل از این که پول خود را خرج کنید به یک مضمون کلی فکر کنید سپس برای داشتن یک دفتر کار زیبا و خرید لوازم مورد نیاز هزینه کنید.

دکوراسیون داخلی اداری

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *