ترکیب خاص و جذاب آجر با متریال های دیگر در نما و طراحی داخلی

طراحی نما با آجر

طراحی نما ساختمان با آجر

آجر یکی از متریال های شاخص و پرکاربرد در معماری امروز است. در گذشته در ساختمان ها از آجر به وفور استفاده می کردند که این موضوع به جایگاه خاص این متریال در ساختمان سازی اشاره دارد. این متریال از دیرباز در ساختمان و نماسازی کاربرد داشته و امروزه در قالب معماری مدرن در ساختمان های مختلف در طراحی نما و طراحی داخلی استفاده می شود.

آجر متریالی است که به دلیل بافت و رنگ گرم و خاصش با طبیعت ارتباط عمیقی برقرار می کند بنابراین  علاوه بر گرما و جذابیت به ساختمان هویت می بخشد.

در این مقاله به ترکیب مصالح با آجر، در طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی می پردازیم.

برای طراحی نما ، با سهند دیبا طرح همراه ما باشید.

 آجر و شیشه در طراحی نما

آجر در معماری حال و هوای سنتی دارد و شیشه کاملا نمایانگر صنعت است، بنابراین تضادی بین این دو متریال وجود دارد که همزمان با ترکیب شدنشان ترکیب بسیار جالبی را در بنا به نمایش خواهند گذاشت. آجر خاصیت گرما، عدم شفافیت و تنوع در بافت را دارد در حالیکه شیشه کاملا گویای شفافیت، وضوح و سادگی است، اما باز هم ترکیب این دو متریال در طراحی نما بسیار جذاب و دیدنی است چرا که به نوعی بر خصوصیات یکدیگر و تضاد بینشان تاکید زیادی دارند.

طراحی نما

طراحی نما

ترکیب آجر و شیشه

آجر و چوب در طراحی نما

این دو متریال هر دو از لحاظ بصری گرما و تنوع رنگی زیادی دارند و هر دو از دل طبیعت برآمده اند بنابراین جزو مصالح گرم به حساب می آیند و با توجه به تنوع رنگی هردو، ترکیب رنگی آن ها در کنار هم به بهترین شکل در طراحی نما دیده می شود.

آجر

آجر

ترکیب آجر و چوب

آجر و بتن در طراحی نما و طراحی داخلی

بتن نماینده ی متریال های مدرن نمایانگر سرد و خشن بودن است. ترکیب این دو متریال باز هم گویای تضادی است که نما را بسیار خاص و جذاب می کند. آجر با داشتن تم گرم در کنار بتن که متریالی سرد محسوب می شود ترکیب خاصی را ایجاد کرده و کنتراست جذابی را در نما خلق می کند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

ترکیب آجر و بتن

آجر و فلز در طراحی نما

فلز هم مانند بتن جزو متریال های سرد و مدرن می باشد. باز هم ترکیب این دو متریال تضادی را در نما ایجاد می کند که در اکثر ساختمان های امروزی به وفور دیده می شود و بسیار هم موفق بوده اند.

ترکیب این دو متریال علاوه بر تضاد ماهیتشان دارای کنتراست فوق العاده خاصی هستند که نمای یک ساختمان را بسیار برجسته می کنند.

آجر
آجر

ترکیب آجر و فلز

برای طراحی نماهای خاص و جذاب مدرن و کلاسیک ، با مهندسین ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *