برای طراحی داخلی آشپزخانه و انتخاب متریال مناسب کابینت ،حتما این مقاله را بخوانید…

آشپزخانه

متریال مناسب برای طراحی داخلی آشپزخانه شما کدام است … !؟

امروزه بسیاری از افراد در انتخاب بهترین متریال برای اجرای کابینت منزل خود دچار شک و دودلی می شوند ، اما باید بدانید که بهتر است انتخاب خود را فقط به ظاهر محدود نکنید و از جنس ورق انتخابی خود مطمئن شوید چرا که هر وورق انتخابی علاوه بر ظاهر خاص خود دارای نکات مثبت و منفی کیفیتی و کاربردی است.

لذا داشتن اطلاعات کافی در زمینه جنس کابینت ها این امکان را فراهم می سازد تابا آگاهی جنس و سبک طراحی داخلی آشپزخانه را با توجه به نیازها و محدودیت های موجود انتخاب و زیبایی و کارایی آشپزخانه را بالا ببریم.

انواع متریال برای طراحی کابینت آشپزخانه :

– فلزی

جنس کابینت های فلزی از آهن و یا آلومینیوم است.  بدنه و درب های کابینت های فلزی با ورقهای فلزی ساخته می شود. همچنین این نوع کابینت ها می توانند با بدنه فلزی و درب از جنس ام دی اف ساخته شوند. البته امروزه استفاده از کابینت های فلزی در طراحی داخلی آشپزخانه به دلیل معایبی چون : رنگ باختن به مرور زمان ، زنگ زدن ، ایجاد جراحت توسط لبه های تیز درب ها و ورقه های فلزی ، پوسته پوسته شدن ، صدای زیاد به هنگام بازو بسته شدن درب ها و …  جای خود را به کابینت های ام دی اف و هایگلاس داده اند.

طراحی کابینت آشپزخانه

–  تمام چوب

چوب اصلی ترین و قدیمی ترین متریالیست که در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بکار گرفته می شود. چوب انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشد مانند چوب بلوط، راش، گردو، افرا، روسی و … . از محاسن استفاده از چوب در طراحی کابینت آشپزخانه می توان به حس واقعی و طبیعی بودن آن ، لوکس بودن این متریال، زیبایی بافت طبیعی چوب ، استحکام بالا ، مناسب برای سبک کلاسیک و قابلیت شکل دهی نامحدود آن اشاره  نمود

کابینت های تمام چوب اساسا متریال بیشتری استفاده می کنند همچنین باتوجه به بالا بودن قیمت چوب لذا در نهایت قیمت تمام شده کابینت های تمام چوب بسیار بالا می شود.

طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه

– ام دی اف

کابینتی است که هم بدنه و هم درب آن از ام دی اف با ورق های ایرانی ،ترک، اتریشی، آلمانی، اسپانیایی و …  ساخته می شود از جمله خصوصیات ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره نمود :

– مقاوم در برابر رطوبت

– مقاوم در برابر آسیب

– مقاوم در برابر حرارت

– عایقی مناسب در برابر صدا

– زیبایی و ظرافت

– تنوع رنگ و طرح

طراحی آشپزخانه

طراحی آشپزخانه

– هایگلاس

هایگلاس نوعی ام دی اف است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلگسی گلاس پوشانده می شود.علاوه بر نمای شیک و لوکسی که به آشپزخانه مدرن می دهد به دلیل دارا بودن خصوصیت انعکاس نور و براق بودن به روشنایی بیشتر فضای آشپزخانه کمک می کند . از دیگر مزیت های هایگلاس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– نظافت آسان به دلیل سطح صیقلی

– تنوع طرح و نقش

– تنوع بافت و رنگ  

طراحی داخلی آشپزخانه

– پلی گلاس

ام دی اف با روکش پلی گلاس با استفاده از بروزترین تکنولوژی ها و دانش فنی جدید می باشد . پیشرفت قابل توجه این متریال در زمینه مقاومت در برابر ضربه و خش و همین طور آنتی باکتریال بودنش ، رنگ های زنده و جذاب ، طرح های متنوع و فانتزی مثل طرح آینه و … ، ضخامت بالا تر ورق و در نتیجه استحکام بیشتر آن و …  در محبوبیت این محصول تاثیر بسزایی داشته اند.

طراحی آشپزخانه

 

– پلی وود

اصطلاح  پلی وود به  کامپوزیتهایی  اطلاق  می شود  که از چوب و ترموستها  یا  ترموپلاستیکها  تشکیل  شده اند. از جمله مزایا ی پلی وود در طراحی داخلی آشپزخانه  می توان به ضد آب بودن، عایق صوت ، گرما و سرما ، مقاوم در برابر جذب و نفوذ هر نوع میکروب و باکتری، هر نوع اسید ، مایعات و چربی ها و .. نام برد. همچنین کابینت های پلی وود کاملا قابل شستشو با انواع پاک کننده ها و مواد شوینده می باشند و مقاومت آن ها در برابر هر نوع ضربه و خش بسیار بالا است .

آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه

– PVC

 از مزیت های آن می توان به امکان اجرای تنوع بالایی از طرح ها ومدل ها ، سرعت بالا در پروسه تولید ، طرح ها ورنگ های متنوع و … اشاره نمود اما یکی از اصلی ترین معایب این کابینت ها مصنوعی بودن آنها و آسیب رسانی به محیط زیست می باشد.

آشپزخانه

 – به شما دوستان عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله { چگونه محیط آشپزخانه خود را دلنشین سازیم…!؟} رانیز در ادامه همین مطلب مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *