انتخاب بهینه ی کفپوش آشپزخانه مناسب جهت طراحی داخلی

طراحی کفپوش آشپزخانه

طراحی کفپوش آَشپزخانه

یکی از مهمترین انتخاب ها در طراحی داخلی ،انتخاب کف پوش برای کف آشپزخانه است چرا که هم باید با همه خانه هماهنگ باشد هم قابلیت هایی مثل ضدلک بودن یا مقاومت در برابر شوینده ها را هم داشته باشد.

در این مطلب ما سعی بر این داریم تا کفپوش های مناسب برای آشپزخانه را به شما عزیزان معرفی نماییم.

  • کفپوش آشپزخانه  کاشی و سرامیک :

کاشی های سرامیکی ازان دسته از متریال های معماری هستند که هم تنوع زیادی دارند و هم کاربرد زیادی در ساختمان دارندهمچنین عملکرد های خوبی نیز از خود به نمایش میگذارند. کاشی های سرامیکی اگر طرح های مناسب و زیبایی را انتخاب کنید باعث زیبایی دکوراسیون داخل خانه میشود.از همان اول ساختمان سازی کاشی ها یکی از عنصر های اصلی ساختمان بوده و است و امروزه تقریبا همه ی خانه ها و معماران از کاشی برای ساخت ساختمان استفاده میکنند. اما در انتخاب کاشی کف باید توجه کنید که کاشی که انتخاب میکنید مناسب محیط انجا باشد.

سرامیک و کاشی هم راحت شسته می شوند و مواد شوینده اثری روی آن ها ندارند هم با مدل های زیادی که این روزها در بازار می بینیم جلوه زیبایی به دکوراسیون آشپزخانه خواهد داد

سرامیک ها در بازار دو نوع دارند. لعاب دار و بدون لعاب و همچنین با لعاب براق و لعاب مات. بهتر است از سرامیک هایی با لعاب براق برای آشپزخانه استفاده نکنیم چون لک را بیشتر نشان می دهند. این روزها حتی کاشی و سرامیک ها با طرح چوب هم در بازار وجود دارد که هم گرمی خاصی به فضا می دهد و هم لک ها را نشان نمی دهد

فرق کاشی با سرامیک در لعاب آنها است لعاب سرامیک قوی تر از کاشی است و همچنین درجه پخت سرامیک بیشتر است و نسبت به کاشی مقاوم تر است. اما هر دو از آیتم های مناسب کف آشپزخانه هستند.

 کفپوش آشپزخانه
                                        طراحی کفپوش آشپزخانه

 

طراحی کفپوش آشپزخانه
                                           طراحی کفپوش آشپزخانه

 

  • کفپوش آشپزخانه چوب طبیعی :

قطعا چوب گیلاس و افرا جزو پرطرفدارترین چوب ها هستند. همچنین چوب های گردو و بلوط نیز معمولا محبوبیت بسیاری داشته و زمانی که بخواهند برای کفپوش انتخاب شوند جزو اولین انتخاب ها به حساب می آیند. خریداران نیز می توانند بین دو گزینه چوب های مستحکم و یا مهندسی شده یکی را انتخاب کنند که از لایه های متعددی ساخته شده باشد.

قطعا چوب گیلاس و افرا جزو پرطرفدارترین چوب ها هستند. همچنین چوب های گردو و بلوط نیز معمولا محبوبیت بسیاری داشته و زمانی که بخواهند برای کفپوش انتخاب شوند جزو اولین انتخاب ها به حساب می آیند. خریداران نیز می توانند بین دو گزینه چوب های مستحکم و یا مهندسی شده یکی را انتخاب کنند که از لایه های متعددی ساخته شده باشد نکته مهمی که در مورد کفپوش های چوبی وجود دارد  طول عمر آن است که گاهی حتی تا نیم قرن نیز دوام خواهند داشت همچنین یکی دیگر از مزیت هایی که کفپوش های چوبی دارند این است که می توانند به صورت اسپرت و مدرن در طیف رنگ های متفاوتی  استفتده شوند. 

اما یکی از مهمترین معایب این نوع کفپوش به نسبت سایر کفپوش ها این است که راحت تر خراشیده شده و سخت تر پاک و تمیز می شوند. وجود رطوبت در مدت زمان طولانی نیز می تواند ظاهر آنها را به هم ریخته و پیچ و تاب دهد.

 کفپوش آشپزخانه
                  طراحی کفپوش آشپزخانه

 طراحی کفپوش آشپزخانه

  • کفپوش آشپزخانه  لمینت :

کفپوش های لمینتی قیمت نسبتا ارزانی دارد که همین موضوع پاسخ محکمی برای مخالفین آن به حساب می آید. این نوع کفپوش با وجود هزینه کمتری که نسبت به کفپوش های چوبی دارد می تواند آشپزخانه شما را مرتب جلوه دهد. همچنین می تواند در برابر خراش هایی که ممکن است بر آن وارد شود نیز مقاومت کند. این جایگزین مقاوم و بادوام می تواند در استایل و اشکال مختلف و متنوعی نیز قابل استفاده باشد.

اگر می خواهید صرفه جویی کنید قطعا لمینت گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. نه تنها نسبت به کفپوش های سنگی ارزان قیمت تر است بلکه در هنگام نصب کردن آن نیز دچار مشکل نخواهید بود چرا که حتی خودتان نیز می توانید از پس این کار برآیید

لمینت برابر رطوبت به طور کامل محهز نیست؛ بنابراین نصب آن در آشپزخانه می تواند برایتان چالش برانگیز باشد. چرا که راه آب آشپزخانه بسته می شود و نمی توانید کف آشپزخانه آب بریزید و باید با دستمال و تی کف را تمیز کنید و جنبه خیلی خوب آن این است که در مصرف آب صرفه جویی می شود.

طراحی کفپوش آشپزخانه
                                                    طراحی کفپوش آشپزخانه
  • کفپوش آشپزخانه چوب پنبه‌ای :

چوب پنبه که از لایه ی خارجی پوست درخت بلوط برداشت می شود، به دلیل سطح بالای زیرسازی، یک گزینه ی فوق العاده و منعطف برای کف سازی آشپزخانه است. این متریال در انواع رنگ ها، الگوها و بافت ها و به صورت تایل یا تخته در بازار موجود می باشد. 

کفپوش‌های چوب پنبه‌ای از جمله راحت‌ترین متریال‌ها برای کف می‌باشند. این نوع کفپوش بسیار نرم و اسفنجی است. چوب پنبه تقریبا خود ترمیم شونده است اما می تواند خراشیده یا دندانه دار شود. شما می توانید با به کار بردن مداوم یک لایه ی محافظ واکس یا پلی اورتان و استفاده از پدهای محافظ نمدی برای پایه ی مبلمان تان از شدت خرابی این متریال بکاهید

.لذا از جمله معایب این کفپوش میتوان به سطح متخلل آن اشاره کرد که نسبتا زود در برابر چنگال‌های حیوانات خانگی خراشیده می‌شود. اگر حیوان خانگی ندارید می‌توانید با خیال راحت از این کفپوش استفاده کنید. از تنوع زیاد کفپوش‌های چوب پنبه‌ای حیرت زده خواهید شد!

 کفپوش آشپزخانه
                                            طراحی کفپوش آشپزخانه

 

 کفپوش آشپزخانه
                                            طراحی کفپوش آشپزخانه
  • کفپوش آشپزخانه وینیل :

کفپوش های وینیل در سه مرحله ابتدایی تولید می شوند: وینیل تخته ای (در بالا)، تایل های وینیل و ورقه های وینیل. این کفپوش روش های نصب متعددی دارد که شامل چسباندن و وصله کردن می شود. این نوع کفپوش می تواند ظاهری شبیه به چوب و یا سنگ داشته باشد.
اگر شما کمی وسواس تمیزی دارید، از کفپوش‌های وینیلی استفاده کنید. این کفپوش‌ها در برابر میکروب‌ها و آب مقاوم هستند و از تنوع بالایی برخوردارند. وینیل به خودی خود راحتی نمی‌آورد بلکه یک ورق نازک است که میزان راحتی اش به سیستم زیر آن بستگی دارد. اینکه روی چه چیزی نصب می‌شود!

 سطح بادوام آن در برابر خراش و ساییدگی ها مقاومت می کند.

اما یکی از معایب اصلی این کفپوش هااین است که مبلمان ها می توانند بر روی سطح صاف و نرم این کفپوش علامت و نشانی بگذارند. علاوه بر این رد پای شما نیز می تواند به راحتی بر روی سطح این کفپوش نمایان شود.

طراحی کفپوش آشپزخانه
                                                         طراحی کفپوش آشپزخانه

 

 کفپوش آشپزخانه
                                              طراحی کفپوش آشپزخانه

 – به شما دوستان عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله {برای طراحی داخلی آشپزخانه و انتخاب متریال مناسب کابینت ،حتما این مقاله را بخوانید…} رانیز در ادامه همین مطلب مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *