چیدمان منزل خاص و جذاب عروس با چند تکنیک ساده

چیدمان منزل عروس شیک و خاص

طراحی دکوراسیون داخلی خانه، همان قدر که شیرین و دلپذیر است دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است، به شرط اینکه شما فضای خانه و خواسته های خود از دکوراسیون داخلی منزلتان را بشناسید و بر اساس آن ها طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود را انجام دهید.

در این مقاله هدف ما کمک به عزیزانی است که قصد چیدمان منزل عروس دارند، با توجه به اینکه منازل زوج های جوان معمولا کوچک و نقلی هستند، بنابراین تاکید بر چیدمان در آپارتمان های نقلی و کوچک می باشد.

برای شروع کار باید به این مسئله توجه نمایید که شما قصد دارید دقیقا چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید؟ اگر این فضای کافی را در اختیار ندارید باید با بکار بردن ایده های نو این فضا را به وجود آورید و یا در انتخاب لوازم مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزلتان تجدید نظر نمایید. همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون خانه بسیار دلنشین و دوست داشتنی است، به شرط آنکه بدانید دقیقا از طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود چه انتظاراتی دارید و بر اساس آن گام های خود در طراحی را بردارید.

اجرای بهترین چیدمان و طراحی نیازمند توجه به نکات مهمی می باشد که از این طریق می توانید طراحی ایده آلی برای منزل عروس داشته باشید.

مهمترین نکته، توجه به هماهنگی وسایل و اجزا با یکدیگر و محل قرار دادن هر یک است. در صورتی که بتوانید مناسب ترین نقطه را برای قرار دادن هر یک از وسایل جهیزیه بیاید و هر یک را در مناسب ترین مکان قرار دهید می توانید به این اطمینان برسید که چیدمان خانه شما زیبایی و جذابیت کافی را خواهد داشت.

چیدمان منزل عروس

در این مطلب با تعدادی از نکات مهم در چیدمان دکوراسیون خانه ها و فضاهای کوچک آشنا می شویم که توجه به آنها می تواند به میزان زیادی جلوی ایجاد خطاهای بزرگ و کوچک در انتخاب و چینش وسایل را بگیرد. حتما می دانید که بسیاری از واحد های آپارتمانی کوچک در ایران از معماری داخلی مناسبی برخوردار نیستند اما چیزی که قضیه را بغرنج تر می کند انتخاب نادرست اسباب و لوازم و خطاهای بزرگ در چیدمان آنها توسط مالکین خانه است.

برای مشاوره رایگان، متخصصین ما همراهتان هستند.

آپارتمان و خانه های نقلی هم با طراحی دکوراسیون های شیک می توانند زیبا و جادار به نظر برسند. این فکر که یک آپارتمان و خانه با متراژ کم برای دکوراسیون گزینه ای مناسب نیست اشتباه است، امروزه علم طراحی دکوراسیون از هر فضای کوچکی یک محیط زیبا با نهایت استفاده برای شما خلق می کند.

زیبایی در عین سادگی برای آپارتمان نقلی

مهم ترین راز طراحی دکوراسیون خانه های کوچک این است که از شلوغی و نقش و نگارهای درهم برهم تا حد امکان در لوازم خود استفاده نکنید.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

رنگهای شاد و ملایم برای آپارتمان نقلی

برای اینکه به خانه تان روح ببخشید و سادگی در مبل ها و کابینت های آشپزخانه خانه شما را یکدست و خسته کننده نکند، باید در انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنید. دکوراتورهای ماهر دنیا بهترین رنگ ها برای زیبایی دکوراسیون خانه های کوچک را رنگهای کرم و قهوه ای ملایم_ بنفش ملایم_ سبز آبی _ آبی کهربایی _ سفید و نارنجی که معروف به نارنجی کدو حلوایی است معرفی کرده اند.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

از دیوارها در آپارتمان نقلی استفاده کنید

یک تابلو، یا طرح زیبای کامپوزیت و یا کاغذ دیواری روی یک دیوار خانه، نمای فوق العاده ای به منزل شما خواهد داد.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

برای مشاوره رایگان، با متخصصین ما تماس بگیرید.

امیدواریم با استفاده مناسب از مشاهده این طراحی های زیبا بتوانید دکوراسیون داخلی خانه کوچک خود را با استفاده مناسب از فضاهای خانه، به دوست داشتنی ترین حالت طراحی نمایید. به یاد داشته باشید دکوراسیون خانه شما ممکن است فوق العاده چشم نواز و مدرن و یا بسیار ساده و معمولی باشد اما مهمتر از همه این ها ایجاد دکوراسیونی شاد است برای خلق لحظه های بیاد ماندنی در کنار افرادی که دوستشان داریم.

یکی از مشکلات بزرگ ما در خانه های کوچک سعی در پیاده کردن همه ایده های طراحی در یک فضای تنگ است. درست است که هر کسی ممکن است ایده های زیادی برای دکوراسیون خانه خود داشته باشد اما در این بین نباید از مساله محدود بودن فضا غافل شد. اگر فضای کوچکی دارید نباید از تنوع رنگ و نقش های زیاد در زمینه پارچه مبل، پرده و حتی کوسن ها استفاده کنید بهترین کار این است که ابتدا رنگ های دلخواه تان را مثلا در مورد مبلمان راحتی انتخاب کنید و سپس باقی لوازم در دو رنگ شبیه به هم و بدون هیچگونه نقش و طرح بچینید.

یکی از مهم ترین فضاها که در اتاق های کوچک اهمیت بسیار زیادی دارد اما همیشه به بدترین شکل مورد استفاده قرار می گیرد دیوارها هستند. بیشتر ما معمولا از دیوارها برای آویزان کردن تابلوها یا در نهایت اضافه کردن دو یا سه عدد طاقچه بسنده می کنیم اما دیوارها این قابلیت را دارند که از آن ها میزهای تاشو نیز آویزان کرد. دیوارها بهترین مکان برای میزها و کتابخانه های تاشوی جادار هستند.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

مشکل دیگر در خانه های ما ایرانی ها وجود الزامی یک دست مبلمان کامل در اتاق نشیمن و پذیرایی است. در خانه های بیشتر ما حتما یک دست مبل کامل شش نفره پیدا می شود در حالی که مساحت خانه از ۸۰ یا ۷۰ متر هم کمتر است. خیلی از ما فکر می کنیم باید مبل ها را به صورت یک دست و کامل تهیه کنیم غافل از اینکه هر مبلی برای نمای بهتر، نیاز به فضا و مکان مناسبی دارد. باید ببینید تا باور کنید که یک مبل راحتی به تنهایی می تواند خانه را بسیار زیباتر کند.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

برنامه ریزی یکی از مهم ترین گام های لازم برای طراحی داخلی است. وقتی آپارتمانی کوچک باشد، برنامه ریزی اهمیت ویژه ای خواهد یافت چراکه کمبود فضا تخیل طراح را محدود خواهد کرد. برای اینکه از فضای کمی که در اختیار داریم نهایت استفاده را ببریم، اولین گام اولویت بندی است. مثلا اگر کسی در خانه خود کار می کند، به یک اتاق کار یا حداقل فضایی برای کار نیاز خواهد داشت.

تخت را پنهان کنید

برای پنهان کردن تخت در دکوراسیون آپارتمان های کوچک راه هایی وجود دارد. با استفاده از یک دیوار یا چیز دیگری مانند یک پرده اتاق خواب را از سایر قسمت ها جدا و حریم خصوصی آن را حفظ کنید. برای این کار گزینه های مختلفی وجود دارد که به معماری آپارتمان شما بستگی دارند.

وسائل را با دقت بچینید

از خود بپرسید کدام وسائل برای آپارتمانتان ضروری هستند و چگونه می توان آنها را به بهترین و موثرترین شکل چید. به عنوان مثال، مبلی که در وسط اتاق قرار گرفته است می تواند به راحتی اتاق را به دو قسمت که هرکدام برای هدفی خاص مورد استفاده قرار می گیرند تقسیم کند. برای جدا کردن اتاق خواب از آشپزخانه می توانید از یک قفسه کتاب استفاده کنید. با این کار این دو بخش از هم جدا شده و می توان برای دو هدف مختلف از آنها استفاده کرد.

بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید

گاهی جدا کردن بخش های مختلف خانه (با استفاده از یک دیوار، پرده، مبل یا غیره) موجب می شود اتاق شما شلوغ و فشرده به نظر برسد. بنابراین اشکال ندارد اگر بعضی بخش ها را با هم ترکیب کنید. بدین ترتیب فضایی دلباز با کاربردهای مختلف در اختیار خواهید داشت. برای اینکه بتوانید در ذهن خود بخش های مختلف را جدا کنید، از رنگ های مختلف استفاده کنید. بدین ترتیب هم فضا باز می ماند و هم بخش های مختلف از هم جدا دیده می شوند.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

از گوشه ها استفاده کنید

وقتی آپارتمان شما کوچک باشد، لازم است حتی الامکان از تمامی قسمت های آن استفاده کنید. گوشه های خانه می توانند به عنوان محل کار، محل مطالعه یا محل نگهداری اشیا استفاده شوند. می توانید از بالکن ها به عنوان اتاق غذاخوری استفاده کنید و با قرار دادن اشیای متفرقه در گوشه ها، فضایی باز و روشن ایجاد کنید.

جزئیات معماری

همه آپارتمان های کوچک شبیه به هم نیستند. بنابراین دکوراسیون هر آپارتمان به ویژگی های منحصر به فرد آن بستگی دارد. آنچه مهم است استفاده از تمامی ویژگی های معماری آپارتمان برای بیشینه سازی و بهینه سازی فضای موجود است.

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دکوراسیون آپارتمان کوچک

دوستای گلم ممنون از همراهی همیشگیتون، عااااالی هستین.

برای مشاوره رایگان، با متخصصین ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *