دکوراسیون داخلی خانه های کوچک تنها با چند نکته خلاقانه وکاربردی

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

 

با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها در این روزها، همه ما به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که با استفاده از آنها بتوانیم محیط اتاق های کوچک خانه را بزرگ تر از آنچه که هستند نشان دهیم و  احساس بهتری را تجربه کنیم برای این منظور،می بایست حتما دکوراسیون خانه را به شکلی هوشمندانه تر و کاربردی تر انجام دهید.

حتی یک چهار دیواری جمع ‌و جور می ‌تواند خانه ‌ای باشد پر از آنچه می‌ خواهید؛ پر از زندگی و فارغ از قید و بندهای همیشگی.

طراحی و دیزاین خانه های کوچک شیوه و روش مخصوص به خودش را دارد. وقتی با محدودیت فضا روبرو باشیم باید از بسیاری چیزها چشم پوشی کنیم، در نتیجه تمامی وسایل باید با دقت زیادی انتخاب شوند تا علاوه برا زیبایی، کافی و کاربردی نیز باشند.

نورپزدازی را جدی بگیرید!

نورپردازی یکی از ارکان اصلی بزرگنمایی دیزاین خانه های کوچک است، چراکه فضاهای تاریک و کم نور کوچک تر از فضاهای پر نور دیده می شود. اگر سعادت استفاده از نور طبیعی را ندارید حتما از نورهای مختلف مصنوعی برای فضای داخلی تان استفاده کنید

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

مبلمان راحتی انتخاب کنید.

با وجود آنکه با تاکید بر کوچک بودن فضاهای خانه، نکاتی برای بزرگ تر نشان دادن آنها ارائه می کنیم، اما استفاده از لوازم و مبلمان بزرگ هم می تواند تا حد زیادی به استفاده بهینه از محیط محدود اتاق ها کمک کند. به عنوان مثال به جای استفاده از تعداد زیادی مبل های تک نفره کوچک می توانید از یک مبل راحتی یک تکه با طراحی مناسب برای اتاق مورد نظرتان بهره ببرید. به این ترتیب فضای اتاق مرتب تر نشان داده می شود و از شلوغی بی مورد فضا، به واسطه مبل ها و صندلی های کوچک و متعدد جلوگیری خواهد شد.

وقتی بنا به دلایلی آپارتمان کوچک انتخاب می کنید، پس باید قید مبلمان استیل و کلاسیک را بزنید، چرا که نه تنها برای شما کارایی نخواهد داشت بلکه فقط فضای شما را کوچک تر جلوه می دهد. بهترین مبلمان برای چیدمان خانه های کوچک، مبلمان راحتی، نیم ست، تاشو و ال شکل است که علاوه بر کارایی مطلوب فضای شما محدود نمی کند

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

از فرش های کوچک استفاده کنید.

برای فضاهای کوچک انتخاب فرش های بزرگ اصلا توصیه نمی شود. با توجه به اینکه امروزه اکثر آپارتمان ها دارای کفپوش های مدرن است پس به راحتی می توانید از فرش های کوچک تر برای فضای داخلی تان استفاده کنید که تمام سطح کف را نپوشاند. اگر کف فضای شما موزاییک است حتما از موکت های بدون طرح، با بافت عمودی شکل و رنگ خنثی برای مفروش کردن دکوراسیون داخلی منزل کوچکاستفاده کنید

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

به سراغ پرده های بلند بروید!

برای چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی با سقف های کوتاه بهترین انتخاب استفاده از پرده های بلند است. پرده های بلند با رنگ های خنثی با ایجاد انحراف بصری سقف شما را بلندتر از قبل نشان دهد در نتیجه فضای شما بزرگ تر دیده می شود. برای این منظور پرده را از سقف نصب کنید به نحوی که تا روی زمین قرار بگیرد.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

استفاده از آینه را فراموش نکنید.

استفاده از آینه یکی از قدیمی ترین ترفندهای بزرگنمایی فضا است. آینه ها را می توانید مقابل منابع نوری نصب کنید و به سادگی فضای داخلی تان را دو برابر کنید. حتما توجه داشته باشید که آینه ی انتخابی شما ابعاد مناسبی داشته باشد استفاده از آینه های کوچک نه تنها فضای شما را بزرگ نشان نمی دهد بلکه فقط در فضای شما اغتشاش بصری ایجاد می کند.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

از بی نظمی در فضا بپرهیزد!

بی نظمی و اغتشاش بصری دشمن فضاهای کوچک است. برای جلوگیری از اغتشاش بصری در فضا همیشه لوازم اضافی را از فضای خود دور کنید و نسبت به مرتب بودن فضا حساس باشید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

از رنگ های خنثی استفاده کنید.

در دکوراسیون منزل کوچک حتما از بافت و طرح های ساده استفاده کنید، توجه داشته باشید که حتما رنگ های انتخابی لوازم و وسایل تان ساده و نزدیک به رنگ های خنثی باشد، پارچه هایی با طرح و رنگ های شلوغ را کنار بگذارید کنار بگذارید و تا حد امکان از یک ترکیب رنگ ساده برای فضای داخلی تان استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

از میزهای دایره ای شکل استفاده کنید.

در صورتی که به دنبال خرید میزهای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی هستید، سعی کنید از میزهای دایره ای استفاده کنید. این نوع میزها به واسطه لبه های گردی که دارند، می توانند فضای بیشتری از اتاق را در اطراف خودشان در اختیارتان قرار دهند. شکل دایره ای این نوع میزها دسترسی بهتری برایتان ایجاد می کند و از آنجا که پایه این نوع میزها معمولا در وسط آنها قرار دارد، فضای کمتری از کف اتاق را می پوشاند.

همچنین با استفاده از میزهای دایره ای، تعداد افراد بیشتری می توانند دور آن بنشینند و برای پذیرایی، انجام بازی ها، و دور هم نشینی ها مناسب هستند. اگر همچنان به کارگیری میزهای مکعبی را ترجیح می دهید، بهتر است از میزهایی استفاده کنید که دارای قفسه یا کشوهایی در اطراف خود هستند و بخشی از وسایل ریز و درشت اتاق را در خود جای می دهند.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

طراحی داخلی
طراحی داخلی

 به دیوارها بیشتر توجه کنید.

میزهای کنار تخت، یا هر نوع میزی که در کنار دیوارها قرار داده می شوند و بدون کاربردی مفید، صرفا به محلی برای انباشت وسایل و نامرتب شدن اتاق تبدیل می شوند، را کنار بگذارید. به جای استفاده از چراغ های رومیزی از چراغ های دیواری استفاده کنید. همچنین می توانید تاقچه های کوچکی در کنار تخت خوابتان و روی دیوار تعبیه کنید، و وسایل الکترونیکی کوچک یا دیگر لوازمتان را روی آنها قرار دهید تا نیازی به میزهای دست و پا گیر نداشته باشید.

تا جایی که می توانید قفسه ها و کمدهای دیواری را جایگزین اثاثیه بزرگ اتاق کنید

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

       دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

کاربری دوگانه

یکی از معمول ترین و بهترین روش ها برای استفاده حداکثری از فضای محدود، در نظر گرفتن کاربردهای چندگانه برای یک فضا است. مثلا اتاق نشیمن طوری طراحی می شود که قابلیت تبدیل به یک اتاق خواب اضافی برای مواقعی که مهمانان ناخوانده به منزل می آیند را دارا باشد. یا خود اتاق خواب ها بخاطر فضای محدود به استفاده از تخت خواب های تاشو روی می آورند تا فقط در مواقع استراحت از آن استفاده کنند.

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی خانه های کوچک
دکوراسیون داخلی

 

پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله نیز می باشد: { سطوحی ساده اما کاربردی و تاثیر گذار در طراحی داخلی }

در پیج اینستاگرام مجموعه سهند دیبا طرح ، شما را با ترفندهای بیشتری از طراحی داخلی فضا آشنا کرده ایم، پس همین حالا دراینستاگرام به ما بپیوندید و از به روز ترین ایده ها و ترفندهای دکوراسیون داخلی استفاده کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *