تاثیر چشم نواز اکسسوری در طراحی داخلی…

اکسسوری در دکوراسیون داخلی

نقش اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

 

اکسسوری ها نقش کلیدی در دکوراسیون داخلی خانه ایفا می کنند. استفاده از اکسسوری ها و لوازم تزئینی کوچک به دلیل کم هزینه بودن امروزه شیوه ای پرطرفدار برای تغییر حس و حال دکوراسیون منزل به شمار می روند.

بهترین ویژگی که در مورد انتخاب اکسسوری ها برای اضافه کردن تکسچر به فضا وجود دارد، این است که می توان اکسسوری ها را به صورت دوره ای تغییر داد. با تغییر دادن اکسسوری ها، تکسچرها نیز تغییر می کنند. آن ها سریع ترین و ساده ترین راه برای تغییر فضای دکوراسیون داخلی می باشند.

در ادامه به چند نوع از اکسسوری های رایج در دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد:

قاب عکس و دیوارخاطرات

مجموعه ای از عکس های خانوادگی شما می تواند بر روی دیوار و یا روی میز کلاسیک در کنار دیگر مبلمانتان قرار بگیرد. این قاب ها یادآور خاطرات خوب زندگی شما هستند و می توانند به دکوراسیون اتاق شما هویت ببخشند.

 

اکسسوری در دکوراسیون داخلی

اکسسوری در دکوراسیون داخلی
                                                 اکسسوری در دکوراسیون داخلی

چراغ های رومیزی

استفاده از چراغ های روشنایی که کارکرد نورپردازی نقطه ای و کاربردی در خانه شما دارند می تواند ایده مناسبی برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه شما باشد. این چراغ ها به طرز شگفت انگیزی زیبا و خوشایند جلوه می کنند.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی
                          اکسسوری در دکوراسیون داخلی

اشیا قدیمی

وسایل قدیمی که در انبارهای خانه شما مدت ها مانده اند می توانند اکسسوری و عنصری مسحور کننده در دکوراسیون داخلی خانه شما باشند. این وسایل با تعمیراتی جزئی می توانند ارزش واقعی خود را دوباره به دست بیاورند.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی                                                                                                                               اکسسوری در دکوراسیون داخلی

عناصری از دل طبیعت

برخ از عناصر طبیعی همانند صدف ها، سنگ های زیبا، شاخه های درخت، میوه های کاج و … را می توانید از دل طبیعت به خانه خود بیاورید. انرژی این اجسام طبیعی، تاثیر و درخشش چشمگیری در دکوراسون فضاهای مختلف خانه شما خواهد داشت.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی
                         اکسسوری در دکوراسیون داخلی

عناصر شیشه ای

اکسسوری های شیشه ای و یا کریستالی از جمله عناصری هستند که تاثیر و درخشش چشمگیری در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند. گوی های شیشه ای و یا مجسمه ها و اشیا کریستالی قدیمی تکمیل کننده طراحی داخلی خانه شما هستند.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی
                                                     اکسسوری در دکوراسیون داخلی

 استیل

استیل به علت بازتاب گسترده نور و درخشش خاصی که دارد می تواند عاملی چشم نواز در معماری داخلی یک خانه مدرن باشد.کاربرد قطعات از جنس استیل براق در گوشه و کنار خانه به طور کاملاً پراکنده حس درخشندگی و زیبایی را به محیط پیرامون القا می کند.لوازمی از جمله مجسمه، نرده ها،دستگیره ها و پایه های میز بهترین گزینه برای استفاده از استیل و جذاب جلوه دادن فضای مدنظر کاربر می باشند.

قطعات استیل بکار رفته در قسمت های مختلف در کنار رنگ های گرم موجود در محیط توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند

 

از دیگر اکسسوری های ساده و قابل دسترس می توان به پشته ای از هیزم چوبی کنار شومینه ، شمعدان برنجی ، روانداز راحتی کنار مبل ، یک فرش خز حیوانات ، یک کاسه سنگریزه ، گل ها و … اشاره نمود.

اکسسوری در طراحی داخلی
               
اکسسوری در طراحی داخلی
                    
اکسسوری در طراحی داخلی
                       اکسسوری در طراحی داخلی

در بررسی فضاهای خاصی که از سبک معماری مدرن بهره برده اند و در زمینه زیبایی نیز حرف اول را می زنند به سادگی می توان به این نکته پی برد که هیچ چیز نمی تواند جای خالی اکسسوری ها را پر کند.

شگفت انگیز است که چگونه اقلام تزئینی کوچک و لوازم جانبی می تواند دردکوراسیون داخلی یک اتاق تاثیر بسزایی داشته باشد. طراحان میدانند که چگونه  این تاثیر را با قرار دادن اشیاء زیبا و جذاب به وجود آورند بنابراین علاوه بر زیبایی که یک قالیچه، مبلمان ,نورپردازی و سایر چیدمان درون یک منزل ایجاد کند ,نمیتوان لزوم وجود این لوازم زیبا را در دکوراسیون داخلی نادیده گرفت.

اکسسوری در طراحی داخلی
                 
اکسسوری در طراحی داخلی
                 اکسسوری در طراحی داخلی

چند نکته کاربردی ومهم در استفتده از اکسسوری ها :

    ۱-کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

اقلام و لوازم تولید شده ی ارزان قیمتی هستند که به راحتی در فروشگاه کالاهای خانگی موجودمیباشند، اما آیا واقعا این چیزی است که شما می خواهید خانه خود (و زندگی خود) را پر کنید؟ در صورتیکه انتخاب درست و با کیفیت آنها سبب میشود تا دکوراسیون داخلی شیکتر و زیباتر جلوه نماید.به همین جهت یک قطعه تزیینی منحصر به فرد که مخصوص انتخاب شده باشد،به احتمال زیاد در زیبای فضای خانه شما بهتر از تعداد زیادی لوازم بی کیفیت ارزان قیمت عمل کند.

 

 

     ۲-آکسسوری مناسب هر فضا را به دقت انتخاب کنید

انتخاب نابه جا و نامناسب یک لوازم تزیینی نه تنها به زیبا شدن آن مکان کمکی نمیکند بلکه ظاهری زشت را به فضای موجود القا مینماید.به عنوان مثال قرار دادن تابلو بسیار بزرگ بر روی دیواری با اندازه کوچک سبب میشود تا عیب و نقص آن منطقه بیشتر جلوه نماید.به همین جهت  قبل از انتخاب و  یا قرار دادن لوازم جانبی و تزیینی، زمانی را برای مطالعه  آنچه که در فضای شما مناسب است، انتخاب کنید.

اکسسوری در دکوراسیون داخلی
                                                اکسسوری در دکوراسیون داخلی

 

     ۳-چیدمان کردن آکسسوری به صورت نامتقارن

به عنوان مثال ما  آینه در مرکز قرار میدهیم و توسط شمع یا گلدان در هر طرف آن نوعی تقارن را در محیط ایجاد میکنیم ، اما این نوع آرایش متقارن می تواند فضای محیط را بسیار تکراری وکسل کننده کند بنابراین سعی کنید تا برای تعادل به جای تقارن سبک جدیدتر و دیگری از چیدمان را فراهم کنید.

 

اکسسوری در دکوراسیون داخلی                                                                                                                                                                               اکسسوری در دکوراسیون داخلی

پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله نیز می باشد: {دکوراسیون داخلی خانه های کوچک تنها با چند نکته خلاقانه وکاربردی}

 

****مجموعه سهند دیبا طرح آماده انجام کلیه خدمات در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی در مناطق مختلف تهران می باشد.****

برای مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۲۶۷۶۵۸۰۶  دفتر مرکزی

۰۹۱۲-۴۵۹۵۲۱۴-۰۹۳۶۱۳۵۰۳۹۵

مشاوران ما با رویی گشاده آماده پاسخگویی و راهنمایی به شما عزیزان می باشند. 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *