نکات کاربردی طراحی دکوراسیون فضای پذیرایی ( نشیمن )

طراحی داخلی
  1. طراحی داخلی فضای پذیرایی ( نشیمن )
  2. به خانه خود همانند یک اکوسیستم انسانی نگاه کنید. یک خانه باید طوری طراحی و ساخته شود که متناسب با ارزش ها، رفتار، اهداف، احساسات و نیازهای کسانی باشد که در آن زندگی می کنند. علم عصب شناسی گویای این حقیقت است که ما در طول روز متوجه ۹۵/ از افکار ذهنی خود نیستیم. این کنش و واکنش های ناخودآگاه به واسطه وابستگی ذهن به عناصر موجود در فضای اطرافمان ایجاد می شود. بسیاری از این تصاویر از محیطی که در کودکی در آن بوده ایم متاثر می شوند. اگر تشخیص بدهید که مغز شما نسبت به چه عناصری در محیط واکنش مثبت از خود نشان می دهد، آنوقت می توانید تصمیم بگیرید که باید از چه چیزهای در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید.
طراحی داخلی
                                                                                                             طراحی داخلی

ترکیبات رنگی روشن، زیباتر به نظر می آیند و محیط خانه را از پرتو درخشانی برخوردار می کنند. چنانچه فضای منزل تان را با رنگ های عسلی و طلایی بیارایید، متوجه می شوید که به چه میزان اتاق های خانه دلباز و روشن می شوند. منزل شما با استفاده از رنگ مایه های طلایی، زرد، شکلاتی و قهوه ای کم رنگ، درخشش خاصی پیدا می کند و اتاق هایتان جلوه ای حقیقی به خود می گیرند ؛ همانند این که تابش نور خورشید سراسر روز در خانه شما گسترده باشد. طیف های مختلف از رنگ طلایی، رنگ هایی سرد و گرم را شامل می شوند که همه جزء رنگ مایه های طبیعی اند و در کنار قهوه ای بسیار هماهنگی خوبی دارند. مبلمان راحتی، پرده ها، فرش ها، همین طور کوسن ها، در اتاقی با ترکیب رنگ طلایی و قهوه ای بسیار شکیل اند، به خصوص اگر آنها را با مخمل اعلاء تلفیق نمایید تا تأثیر گذاری شان بیش تر می شود. شما با توجه به علاقه مندی خود می توانید از سایه های طلایی گرم شامل رنگ مایه های مسی و کاراملی بهره بگیرید. رنگ های طلایی سرد سایه روشن هایی از بژ یا رنگی شبیه به پوست لیمو عمانی را شامل می شوند که بسیار سنگین و پرجلوه اند. طلایی های سرد وقتی با رنگ هایی مثل فندقی یا عنابی که از خود سایه های قرمز رنگ ساطع می کنند ترکیب شوند، با هم زیبایی بی نظیری ایجاد می کنند.

طراحی داخلی
                                                                                                 طراحی داخلی

رنگ های متالیک یا در اصطلاح، همان رنگ هایی که از فلزات برگرفته شده اند ، همیشه بسیار چشمگیرند و اگر آرایه ها و وسایل تزیینی و پوشش های پارچه ای و بافت دار منزل از بین چنین رنگ هایی برگزیده شوند، درخشش آنها هر روز بر نشاط ساکنان خانه می افزاید. طلایی و نقره ای از برترین رنگ هایی هستند که پایه فلزی دارند. از سایر طیف ها هم می توان به برنزی، مسی آبی، سبز و قرمز متالیک اشاره کرد.

دکوراسیون نشیمن
                                           دکوراسیون نشیمن

کارکرد مبلمان در جوامع مدرن فقط در جهت ارتقاء رفاه و بهبود کیفیت زندگی نیست. بسیاری از مردم، مبلمانی را بر می گزینند که آرامش و رضایت روحی آنان را نیز فراهم سازد. مبلمان از وسایل اتاق پذیرایی و نشیمن بوده و بایستی رنگ ها و سایه های طبیعی داشته باشد و به آنها در مراحل بعدی پارچه های رنگارنگ و منقوش ( بصورت کوسن و غیره ) اضافه شود. قبل از انتخاب مبل و خرید آن، حتما اتاق خود را اندازه گیری نموده، سپس اقدام به خرید مبلمان کنید. برای انتخاب مبلمان مناسب، بایستی به اصول طراحی داخلی دقت نمود.

طراحی داخلی
                                                                                       طراحی داخلی

دکوراسیون پذیرایی

مبل های راحتی در کل از دو قسمت «کلاف» و «رویه» تشکیل شده اند. کلاف از چوب و رویه از چرم یا پارچه ساخته می شود. در ساخت کلاف مبل، بایستی از چوب های سبک و مقاوم استفاده گردد تا در هنگام حمل و نقل دچار آسیب نشود. هم چنین نبایستی از چوبهای گره دار و یا پوسیده استفاده شود. مبل های ساخته شده بنا به فرم و نوع طراحی انجام شده، دارای اجزای مختلفی می باشند، ولی به طور کلی اسکلت اصلی مبل را «کلاف» می نامند که در همه آنها مشترک است. اجزای دیگر مبل عبارتند از : قید جلو و عقب، پایه جلو و عقب، گوشواره، تاج مبل که اندازه این اجزا در مبلمان استیل و راحتی متفاوت می باشد. اصولا کلاف مبل را از چوب می سازند، ولی امروزه در ساخت کلاف مبل راحتی از فلز نیز استفاده می شود. چوب مصرفی برای کلاف مبل، بایستی از چوب درجه یک و سبک بوده و عیوبی مثل: ترک، گره و پوسیدگی نداشته باشد. همچنین باید دقت نمود که در ساخت تمام اجزای مبل، یک نوع چوب به کار رود تا مقاومت یکسانی را در مقابل ضربه و فشار داشته باشد. در ساخت کلاف مبل رعایت استانداردهای ساخت مثل اتصالات مناسب، بسیار حائز اهمیت است. «رویه» یکی دیگر از قسمتهای مهم مبل می باشد. رویه از مواد مختلف همچون: پارچه و چرم تهیه می شود که خریدار می تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود، آن را در انواع رنگ های گوناگون، انتخاب کند. از دیگر نکات قابل توجه در مبلمان، مواد مصرفی در «نشیمن گاه» و «پشتی» است. در این قسمت ها از موادی نظیر: فوم (سرد و گرم)، اسفنج و موادی از این قبیل استفاده می شود. محل های دوخت مبل، نباید درز داشته و قسمت زیر مبل، حتما بایستی کاملا با گونی پوشیده شده باشد. طراحی مبلمان، یکی از مهم ترین مسایلی است که در هنگام ساخت باید به آن توجه نمود. طراحی مبلمان، عبارت است از: ترسیم شکل، اندازه و اجزای مبل و دکوراسیون با استفاده از تفکر، تجربه، خلاقیت، نوآوری، رعایت سایزهای استاندارد و هماهنگی آن با آناتومی بدن انسان توجه به ارگونومی. در این راستا، طراح و سازنده مبل ملزم به رعایت اندازه های استاندارد و اصول هارمونی و هماهنگی آن با بدن انسان می باشد. هنگام خرید مبل نیز باید به این اصول توجه نمود تا مبلمانی انتخاب گردد که از لحاظ زیبایی، استحکام و دوام مورد دلخواه باشد.

دکوراسیون نشیمن
                                                          دکوراسیون نشیمن

تکنیک های دکوراسیون پذیرایی ( نشیمن )

  •  گوشه های خانه را روشن کنید.

آسان ترین راه برای روشن کردن یک گوشه تاریک از خانه نصب یک چراغ در آن نقطه است. فقط کافی است یک جا برای چراغ در نظر بگیرید و سیم های آن را از سقف اتاق به مدار وصل کنید.

  •  به خانه تان مدل بدهید

اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاق پذیرایی؛ هر مکانی با داشتن لوازم و اثاثیه ای زیبا و چیدمانی با سلیقه ، زیبا به نظر می رسد. اگر شما در یک خانه قدیمی با سابقه تاریخی زندگی می کنید، دقت داشته باشد اثاثیه خانه و چیدمان آن با سبک تاریخی خانه تان هماهنگی داشته باشد.

  • از رنگ های هم خانواده استفاده کنید 

از سایه روشن یک رنگ برای ایجاد محیطی شاد و منظرهای زیبا استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید رنگ هایی که در اتاق هایتان به کار می برید را زیاد با هم هماهنگ نکنید وقتی همه چیز هم مثل هم باشد، فضا را بی حس و بی روح می کند.

  • طرح های گرافیکی را انتخاب کنید

برای این که در دکوراسیون با رنگ های سفید و سیاه موفق شوید، نیاز است که با کمک مقیاس و اندازه عمق یک جسم را نشان دهید.

مواری که در طراحی داخلی فضای پذیرایی ( نشیمن ) باید در نظر گرفته شود عبارتند از :

  •  تناسبات سبکی.
  •  کاربری خاص.
  • تاثیرات روحی روانی.
  •  تناسب با فضای مورد استفاده
  •  گروه رنگی.

دکوراسیون نشیمن                                                                                              دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون نشیمن                                             دکوراسیون نشیمن

 

پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله نیز می باشد: { دکوراسیون داخلی خانه های کوچک تنها با چند نکته خلاقانه وکاربردی }

در پیج اینستاگرام مجموعه سهند دیبا طرح ، شما را با ترفندهای بیشتری از طراحی داخلی فضا آشنا کرده ایم، پس همین حالا دراینستاگرام به ما بپیوندید و از به روز ترین ایده ها و ترفندهای دکوراسیون داخلی استفاده کنید

****مجموعه سهند دیبا طرح آماده انجام کلیه خدمات در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی در مناطق مختلف تهران می باشد.****

برای مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱-۲۶۷۶۵۸۰۶  دفتر مرکزی

۰۹۱۲-۴۵۹۵۲۱۴-۰۹۳۶۱۳۵۰۳۹۵

مشاوران ما با رویی گشاده آماده پاسخگویی و راهنمایی به شما عزیزان می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *