بازتاب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی خانه شما

رنگ نارنجی

کیفیت رنگ ها و کاربرد آن ها در دکوراسیون داخلی

رنگ نارنجی

قانون کلی و نکته ای که باید به هنگام استفاده از رنگ ها برای دکوراسیون داخلی فضا به خاطر داشت این است که بیش از حد قرار گرفتن در معرض رنگ ها، به همان اندازه سبب عدم تعادل می شود که کم تر از حد لازم آن. در این زمینه باید خط مشی متعالی در پیش گرفت تا بتوان از تاثیر سازنده رنگ ها مطمئن بود.

هماهنگ ترین نتایج در صورتی امکان پذیر هستند که رنگ های طیف رنگی را همراه با مکمل های آن ها به کار ببریم. در غیر این صورت ممکن است پیامدهایی کاملا عکس آن چه در ابتدا می خواستیم، به بار آید.

طیف های رنگی مختلف در دکوراسیون داخلی

درجات مختلف نارنجی 

رنگ نارنجی

این رنگ از ترکیب دو رنگ قرمز و زرد به دست می آید و به همین دلیل ویژگی های اقتدار رنگ قرمز و ملایمت رنگ زرد است. این رنگ در فضاهای بزرگ به مراتب راحت تر از رنگ قرمز تنها می نشیند. نارنجی باعث بالا رفتن روحیه می شود و فضای گرم و آرامش بخشی را فراهم می آورد.

رنگ نارنجی

درجات تیره آن رنگ های مناسبی برای فضاهایی چون اتاق های بازی، اتاق های نشیمن و غذاخوری، مخصوص تفریحات مختلف و راهروها هستند. بچه های کوچک عکس العمل  خوبی نسبت به این رنگ نشان می دهند.

نارنجی برای هر مکانی که عده ای به منظور شرکت در مجمعی خاص با لذت بردن از اوقات خود، در آن جمع می شوند، رنگ فوق العاده ای است.

رنگ نارنجی

این رنگ می تواند نقش مهمی در افزایش خوشحالی و شادمانی ایفا کند. از آنجایی که دارای تاثیر مشابه رنگ قرمز است، رنگ مناسبی برای اتاق خواب، اتاق مطالعه و دفاتر کار نیست.

در چنین فضاهایی می توان از نوع خالص این رنگ برای بخش های کوچک چون کارهای چوبی، قاب پنجره ها، درها و تخته های محل اتصال دیوار به کف یا از ترکیب آن با کمی سفید جهت به دست آ وردن گلبهی ملایم و درجه روشن زرد آلویی (سفید آمیخته) استفاده کرد.

رنگ نارنجی

زنگ نارنجی

رنگ نارنجی در دکوراسیون

* پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقالات نیز می باشد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *